Vjeruj mi

četvrtak , 31.03.2005.

Vjera nas uči, moral nam nalaže, ne laži. Laž je grijeh. Stvarno laž je toliko prljava i ogavna stvar da bi ju zajedno s još nekima (o njima možda malo kasnije) trebalo izbaciti iz upotrebe. Svi se slažemo s tim? Aha….
No ja lažem, lažem kao pas (neka izvine psi), lažem bez prestanka 24 sata na dan. Lažem sebe, lažem druge. Zašto lažem? Lažem da bi mogao živjeti.
Lažem od kada sam se rodio, ustvari prvih 12 sati sam govorio istinu koristeći sve meni tada znane zvukove i pokrete, pokušavajući objasniti svima da mi nije drago što sam se rodio, da mi je u maminom stomaku bilo puno toplije i udobnije. Nakon 12 sati borbe za istinu (i dobivenog bruha koji će me poslije cijeli život podsjećati da istina boli) shvatio sam da moram početi lagati. Prestao sam plakati. To je bila moja prva laž i bogme je upalila, meni je bilo puno lakše šutjeti, a ostali su bili sretni misleći da je meni lijepo. Ja sam postao lažac. Sljedeće čega se sjećam je kada su mi kao maloj bebici stalno govorili nešto kao “cu cu bucu mucu cu cu” i tako u nedogled. Bolno za uši. Onda sam slučajno u trenutku jedne takve torture razvukao usta i oni su prestali vikati “cu cu bucu mucu cu cu” i rekli su “Jao, pa on se smije” i neko vrijeme su šutjeli. Od tada svaki put kada bi počeli sa “cu cu” ja bi razvukao usta i skratio si muke za “bucu mucu cu cu”. Opet sam lagao, ni ono “cu cu” mi nije odgovaralo, ali bolje samo “cu cu “ nego “cu cu bucu mucu cu cu”. Tada sam definitivni shvatio da su laž i laganje prekrasna stvar.

I danas lažem, nekada malo, nekada puno, lažem sebe, lažem druge.

Lažem sebe da mi je drago ustati ujutro kad sat zvoni, lažem se da uživam stajati u prohladnom kupatilu i drhtati od zime, lažem se da uživam u brijanju i pranju zuba sa pastom okusa morskih algi (kažu ako ne lažu da je dobra za desni), lažem se kako mi peglanje košulje (za koju se lažem da mi se sviđa) predstavlja dobru jutarnju gimnastiku, lažem se da s užitkom odlazim na posao, lažem na poslu da ću danas stići sve napraviti, lažem poslovnom partneru na ručku kako mi je viski omiljeno piće (mada uživam u pelinkovcu, ali tko je uz pelinkovac sklopio kakav posao), lažem mu kako imam još jedan sastanak danas (a u stvari s dečkima se trebam naći na piću i komentiranju žena u prolazu), lažem dečkima da mi je danas tajnica sjedila u krilu, lažem im kada kažem :'uuuu što ona ima dobre velike sise…', lažem sebe da mogu još koju rundu popiti, lažem policajcu da nisam ništa pio (mada je noć i nemam upaljena svjetla i samo me pojas i vrata drže da ne ispadnem iz auta), lažem ženi kod kuće kako sam do maloprije morao hrpetine papira na poslu rješavati, lažem da mi se ispraznila baterija na telefonu, lažem njoj isto što i policajcu, lažem sinu da ćemo sutra svakako na tenis, lažem sebe da nisam umoran i da mogu pogledati neki film, lažem da nije istina da je zadnje čega se sjećam onaj neki lav u onom nekom krugu kako se javlja……

<< Arhiva >>